תקנון בית הספר

התקנון מקיף חוקים ונהלים בנושאים הבאים: ביקור סדיר: הגעה לביה"ס, מהלך וסיום יום הלימודים אקלים מוגן ומכבד: כללי התנהגות המבטיחים מוגנות וכבוד לכל באי בית הספר תלמידאות: כללים המאפשרים אקלים לימודי מיטבי ושוויוני אורחות חיים: הקשורים בתרבות הארגונית של ביה"ס.

 ביקור סדיר

 
חוקים ונהלים אכיפה
יש להגיע לבית הספר עד השעה 8:00. מומלץ להקדים כ-10 דק' תלמיד המאחר בבוקר יירשם אצל שומר ביה"ס וייכנס לכיתה רק בשעה 8:15 בצורה מסודרת עם שאר המאחרים. מס' האיחורים יירשם בתעודה.
בהפסקות על התלמידים לצאת מהכיתה. רק תורני כיתה נשארים בכיתה. תורני הכיתה ידווחו למחנכת על תלמידים שנשארו בכיתה ללא אישורה.
אין לצאת משערי בית הספר ללא אישור וליווי הורה עד השעה 12:45. תלמיד שיצא משטח ביה"ס ללא רשות ייענש ויושעה ליום אחד.
חלה חובת נוכחות בטקסים וכל פעילות בית ספרית אחרת שאינה פעילות לימודית בין כותלי בית הספר תלמיד שייעדר יתבקש לכתוב עבודה בנושא הפעילות שהחסיר
אין לאחר לשיעורים אחרי ההפסקות רישום במזכירות. שלושה רישומים גוררים הורדת ציון בתעודה, מתן עבודה ושהייה בבית הספר ביום א' בשעה שביעית.

אקלים מוגן ומכבד

חוקים ונהלים אכיפה
אין להפריע למהלך תקין של השיעור. הפרעה פירושה דיבור ללא רשות, הסתובבות בכיתה, יציאה מהכיתה ללא רשות. לפי השלבים הבאים: אתראה בעל פה, רישום הערה, דיווח להורים, הזמנת ההורים לשיחה והורדת ציון בתעודה.
תלמיד ינהג בכבוד כלפי חברו: יגלה סובלנות כלפי השונה והחריג וכלפי דעות שונות. לא יפנה לחברו בכינויים בניגוד לרצונו. לא יאיים. לא ילעג לתלמיד אחר בשיעור או בכל זמן אחר. לא ינהג כלפי חברו באלימות פיזית או מילולית.            לא יתבטא בצורה פוגעת ומשפילה באמצעות האינטרנט. במקרה של אלימות מילולית קשה ואיומים ובמקרה של אלימות פיזית התלמיד הפוגע יושעה והוריו יוזמנו לבוא ולקחת אותו. תינתן לו עבודה להכנה בבית שתהווה את כרטיס החזרה שלו לכיתה. כמו כן יהיה עליו להשלים את הנלמד בכיתה ולהתנצל בפני התלמיד הנפגע.
יתקיימו יחסי כבוד ונימוס במעגלים השונים: מורים, עובדי בית הספר, הורים ותלמידים גישור בסיוע צד שלישי עד יצירת יחסי אמון וכבוד מחדש. התנצלות של הצד הפוגע בפני הצד הנפגע.
בהפסקות תלמידים ישחקו במגרשי המשחקים אך ורק לפי לוח התורנות המפורסם בכל כיתה ובחדר המורים. בכל מקרה של מחלוקת יש לפנות למורה התורנית ולהישמע להוראותיה. תלמידים המסרבים לרדת מהמגרש כאשר אין זה תורם לא יורשו לעלות שוב על המגרש עד להחלטת המורה הממונה על לוח התורנות.

תלמידאות

חוקים ונהלים אכיפה
על התלמיד להתנהל ביושר בשעת מבחן. ייפסל מבחנו של תלמיד שהעתיק בשעת מבחן וידווח להוריו.
יש להחזיר לתלמידים את תוצאות המבחן עד שבועיים מיום הבחינה.  
על התלמיד להגיע לשיעור עם כל הציוד הדרוש ללמידה הפרה ראשונה – אזהרה. הפרה שנייה – יידוע ההורים. הפרה שלישית – הורדת 5 נק' מהציון.
עם הצלצול התלמיד במקומו עם הציוד הנדרש לשיעור ומקבל את פני המורה בעמידה. תלמיד שמאחר לשיעור ואינו במקומו יעוכב ביציאה להפסקה או בסוף היום.
בשבוע יתקיימו עד 3 מבחנים (לא כולל בחנים והכתבות, שיתקיימו בימים בהם אין מבחן).  
תלמיד יגיש את המטלות הלימודיות כראוי ובמועד. אחרי פעמיים – אזהרה,  יידוע ההורים והערה ביומן המורה. אחרי 3 פעמים – יורדו 5 נק' מהציון. מעבר לכך – הורדת 10 נק' מהציון.

אורחות חיים

חוקים ונהלים אכיפה
כל שימוש בטכנולוגיה אישית בזמן שיעור ובחינה (טלפון נייד, מצלמה, אייפוד וכדומה) אסור בהחלט. יש להשאיר את המכשיר בתיק כשהוא במצב כבוי וסגור. אין להציבו בשום מקרה על השולחן בכיתה.     שיחת בירור הפקדת המכשיר במזכירות בית הספר או בחדר המנהלת במקום קבוענעול ובטוח והחזרתו בסוף יום הלימודים לידי התלמיד.          
השימוש במכשיר במהלך פעילות מחוץ לבית הספר ייעשה בהתאם להוראות הצוות. יידוע / הזמנת ההורים.
צילום בזמן שיעור במצלמה או בטלפון נייד אסור בהחלט. צילום במהלך פעילות מחוץ לבית הספר ייעשה בהתאם להוראות הצוות ובתנאי שלא יפגע בכבודו של המצולם ובצנעת הפרט שלו.   במקרים של שימוש חוזר בטלפון נייד בזמן שיעור (הצבת הטלפון על השולחן, קבלת שיחותשליחה וקבלה של מיסרונים) ענישה בהתאם להחלטות בית הספר על הפרות משמעתלרבות כתיבת עבודה בנושא.                            
יש להגיע בתלבושת ביה"ס בלבד: חולצת טריקו  בכל צבע עם סמל ביה"ס, פרט ליום ראשון ללימודים, ימי שישי וערב יציאה לחופשות- אז יש להגיע בחולצה לבנה.                       תלמיד שיגיע ללא תלבושת יקבל חולצה במזכירות עד סוף היום, יכבס אותה ויחזיר אותה נקייה למחרת.  הפרה ראשונה – אזהרה. הפרה שנייה – הערה בתעודה
תלמיד יגיע בהופעה הולמת: ללא איפור, ללא פירסינג, ללא שיער צבוע, ללא חולצת בטן, ללא כפכפי אצבע, במכנסיים באורך מלא, חצי או רבע (ולא במכנסונים קצרצרים). תלמיד שיופיע בהופעה בלתי מכובדת לא יורשה להיכנס לכיתה וללמוד ויושעה בתוך בית הספר. אם לא ישפר הופעתו לא יורשה להיכנס לביה"ס.
התלמידים יקפידו על סביבת למידה נקייה ומסודרת במהלך כל הפעילות של בית הספר ויטפחו את חזות בית הספר.        שיחת בירור.  יידוע ההורים. עשייה מתקנת של התלמיד בתחום הרכוש והסביבה. במקרים חוזרים ביטוי בתעודההורדת ציוןהערה בסעיף"התנהגות". הטלת תשלום או שווה ערך לתשלום.
התלמידים ישמרו על רכוש בית הספר ורכוש הזולת. במקרה של אי הסכמה לתשלום שלא מסיבות כלכליותהתייעצות ביתספרית, הזמנת ההורים ודיון סביב ההתנגדות עם אפשרות לתביעה משפטית במקרה של סירוב
בכל כיתה ימונו שני תורנים לשבוע. התורנים יישארו בכתה בהפסקה וידאגו לניקיון הכתה והמסדרון ליד דלת הכניסה לכיתה. בתום יום לימודים התורנים ידאגו שתלמידי הכתה ירימו כיסאות. תורנים שלא ימלאו את חובותיהם, יחויבו בשבוע תורנות נוסף. במידה וגם בפעם השנייה לא ימלאו את חובותיהם, תירשם הערה בתעודה.
אין להביא כדורים קשיחים. במידה ותלמיד יכניס לשטח ביה"ס כדור קשיח, הכדור יילקח ממנו ויוחזר בסוף היום. במידה ויחזור הדבר, הכדור יוחרם עד סוף השנה. במידה וגם בפעם השנייה לא ימלאו את חובותיהם, תירשם הערה בתעודה.
שיחה אישית ובירורים עם ביה"ס יתנהלו על פי הסדר הבא: מורה מקצועי, מחנך, רכז, יועצת, סגנית, מנהלת. במידה ולא ישמר הסדר ההיררכי המתבקש יופנה ההורה ו/או התלמיד לגורם הרלוונטי. במידה ויתעקש לנהל בירור שלא לפי הסדר המקובל צוות ביה"ס יפעל וינהל את הבירור על פי שיקול דעתו.
יש להתנהל בחדרי הספח בהתאם להוראות המפורסמות במקום (ראה נספחים)     תלמיד שיפר כללי התנהגות ויפגע ברכוש לא יורשה להיכנס לחדרי ספח.
חל איסור לצאת עם אוכל לחצר בית הספר.  
בכול אירוע או קושי בזמן ההפסקה יש לפנות למורה תורנית.  

חדר משאבים

1. הכניסה לחדר המחשב והספרייה בליווי מורה, או ברשותו או ברשות הספרנים.
2. התלמיד חייב לשמור על השקט בספרייה.
3. אין להכניס תיקים לספרייה ולחדר מחשבים, אלא להניחם בכניסה.
4. אין להכניס אוכל ושתייה לספרייה ולחדר מחשבים(כולל מסטיקים).
5. ספר שהוצא מהמדף- אין להחזירו למקום. הספרים יוחזרו ע"י הספרנית או תורן הספרייה.
6. תלמיד שאיבד או השחית ספר ייאלץ לשלם עבור הנזק.
7. על התלמיד להחזיר באופן אישי את ספרו השאול לספריה ולחכות שהספרנית תרשום את הפרטים.
8. נא להקפיד על שעות הכניסה לספרייה.
9. אין להשתמש בדיסקים פרטיים במעבדות המחשבים בבית הספר.
10. כל נזק שיגרם ע"י התלמיד לתוכנה או לחומרה יחויב בתשלום.
​​